donderdag 11 juni 2015

Mango stoel herstelling poging 2

Eind vorig jaar repareerde ik de zitting van mijn mango+. Ik schreef er dan ook een blogpost over. Een paar maand later bleek de reparatie niet sterk genoeg. Dezelfde plaats was doorgeschuurd.



Er werd een 2de poging gewaagd om dit zelf te herstellen want een nieuwe stoel is toch niet goedkoop:

Stoel Epoxy € 117,- met venti gaten € 165,-
Stoel Carbon € 165,- met venti gaten € 215,-

Deze keer heb ik beter afgeschuurd, meer lagen aangebracht, properder afgewerkt en de droogtijd gerespecteerd. Ik ben alvast tevreden met het resultaat.





Ook de stoelbevestiging hoeken werden afgerond en met een fietsband beschermd zodat deze niet meer door de stoel kan schuren

 
En nu lijkt de herstelling beter gelukt want ik voerde deze reparatie uit op 30 maart. Ondertussen staan er terug een 2000km extra op te teller en ik heb geen scheurtjes/slijtage kunnen terugvinden tijdens de controle.

1 opmerking:

  1. Zorg ook dat de passing op de steun voldoende is. Dus geen beweging als je de trappers rond trapt. Anders krijg je geheid weer problemen.

    BeantwoordenVerwijderen