woensdag 19 april 2017

n+1 een orca kon er nog net bij

Ik ben best tevreden met mijn huidige fietsen maar met regelmaat speur ik 2dehands.be af naar verborgen parels. Vorige week was het zover en stuurde ik een bericht naar mijn vrouw: "het is weet van dat, een extra fiets"

De wiskundige formule van het ideaal aantal fietsen is n+1 . Waar de variabele n = mijn huidig aantal fietsen. Er kan/moet er dus altijd eentje bij.

Op 2dehands kwam ik een mooi onderhouden optima orca tegen voor een spotprijs en op 10km van mijn woonplaats. Daar moet ik om.


De fiets verkeerd in opmerkelijk goede staat. De ketting reinigen en het balhoofd smeren is reeds gedaan. Nu nog een mooi paar banden erop want de huidige marathon plus maken de fiets pokke traag.

8 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf meer gedacht aan S-1, waarbij S het getal is waarbij je vrouw van je af wil. Daar moet je onder zien te blijven, zelfs als n+1 nog niet is bereikt.

    Groet

    Erwin (n=7) en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me een goede richtlijn Erwin! ;-))

      Verwijderen
    2. Daarom eerst je gewenste hoeveelheid fietsen kopen, en dan pas trouwen ;)

      Verwijderen
  2. Nu nog de tijd vinden om je aandacht te verdelen over al die fietsen en daarbij de gezinsleden niet vergeten... Lijkt me een mooie aankoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die open tweewiel liggers lijken me doodeng, maar dat ben ik, haha.

    's Zomers (>6 graden) lijkt het me wel heerlijk. Rugventilatie lijkt me makkelijker te regelen dan in een VM.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. S-terk punt, gelukkig neemt ze al mijn "speeltjes" al > 40jr. voor lief. ik had er vier, nu nog drie maar er is een zeilboot bijgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn ex is denk ik niet weggegaan vanwege het aantal tweewielers (s=5). Petra heeft inmiddels wel een velomobiel aangeschaft en is dus in de n+1 cyclus gekomen. Ik zie nog geen s opdoemen hier. Jos zei mij ooit eens dat Hankie en hij regelmatig met wat nieuws thuiskwamen. Maar dat daar nooit discussie over was. S is oneindig groot in dit geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hou bij deze fietsen heel goed de lasnaden in het oog , verder heel leuke fiets voor dagelijks gebruik

    BeantwoordenVerwijderen